torsdag 28 april 2011

Wunderbara tyskar i eurovision

I stället för att, säg, vara ute med hundarna, träna, sola, eller nåt annat nyttigt, så roar jag mig med att kolla igenom gamla Eurovisionbidrag. Jag är en sucker för Eurovision. Jag måste ju säga att även om Tyskland sällan vunnit tävlingen så har dom en förmåga att göra... Karismatiska bidrag.

Går ut lite lugnt med ett kitschigt bidrag med fin koreografi och lite motownkänsla från 1977:




Sen fortsätter vi med ett riktigt ambitiöst och fartigt bidrag från -79. Inget fel på kostymerna och inlevelsen där inte.Man känner riktigt hur Djingis Khans här drar fram.



Ojoj här rör vi oss framåt i tiden och känner att millenieskiftet står nära. Tyskarna är rädda för att jorden ska gå under och tänker att de inte har något att förlora på att skicka denna gubbe med fin frisyr och gröna byxor.



Och så avrundar vi med en modern melodi från ett nytt årtusende. Nu var tyskarna riktigt optimistiska. Wadde hadde dudde da. Say no More.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hahaha djingis khan! Lyssna på Vikingarnas, den är inte lika cool. finns en annan också som jag älskar men hittar inte den =/

    SvaraRadera
  3. Du missade underbara 82 =)

    http://youtu.be/NLwz4gnohkA

    SvaraRadera
  4. Ah den är fin, men inte riktigt nog rolig för detta inlägg ;)

    SvaraRadera