lördag 16 april 2011

Nu jäklar! (Apans viktklubb)

En tjej som har bloggen Apan satt i granen som jag brukar besöka regelbundet, har startat en viktklubb. Hon har också kämpat med vikt och hälsa länge och nu är vi ett gäng som ska blogga om viktresan och peppa varandra :)

Enligt reglerna ska vi i slutet av varje vecka ange ett mål att uppnå till nästa vecka. Det kan vara att inte äta godis på veckan, fara ut och motionera, eller vad som helst som har med detta att göra. Sitter och funderar på ett rimligt mål för mig.
Jag tror det får bli att jag ska ut och jogga tre ggr tom nästa lördag. Det klarar jag definitivt. Sen ska jag försöka att inte äta godis och kakor i veckan, men det får vara en inofficiell målsättning så har jag inte så mycket krav på mig själv nu när jag åter är nere i kolhydratsträsket. Jag har så sjukt lätt att hamna i nån ond cirkel om jag bestämmer en massa jag inte ska göra, för om jag gör det ändå så blir jag besviken på mig själv och äter ännu mer... Så jag nöjer mig med joggandet till att börja med som riktigt mål.

Lycka till alla viktkämpare därute!

2 kommentarer:

  1. ett mål per vecka låter ju bra. gör man för mycket på en och samma gång så blir det kanske för mycket...
    ska också prova på viktklubben =) superbra idé. har gått upp två kilon av de nio som jag förlorade, blä! Men motivationen har varit dålig. ska försöka. Ska fixa min stegräknare (om jag hittar den!!!)

    SvaraRadera
  2. Heja Elisabeth! :) Låter som ett "sunt sätt" faktiskt, och det bästa är ju när man t.o.m. kan uppnå/hålla det som man bestämt sig för att göra :)

    SvaraRadera