fredag 15 april 2011

Sista anmälningsdag!

I dag går anmälningstiden ut till universitet och högskola. Har ju bestämt mig för ordningen på mina val, men får grym ångest ändå. Jag kan ju inte välja vilket lördagsgodis jag ska ha eller vilken film vi ska se på tv, ,hur ska jag välja vad jag ska pyssla med de närmsta åren och sen resten av mitt liv i någon form?? Är intresserad av allt typ.
Jaja, nu söker jag till pol kand- programmet. Kommer jag in så går jag det och slutför det för en gångs skull. Det blir ju alltid bra i slutändan, även om man kan tvivla i bland på om man valt rätt. Att jag vill plugga vet jag, är skitpeppad till att lära mig och skriva och läsa tråkiga vetenskapliga artiklar och skriva referenser. Träffa nytt, spännande folk, att faktiskt få en utbildning till slut.

Men läskigt är det att vara vuxen och ta stora beslut...

2 kommentarer:

  1. :o)
    Låter som ett väldigt bra beslut. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det ÄR läskigt att vara vuxen ;) Men det blir säkert bra. Som de säger "kunskap är inte tung att bära". Lycka till!

    SvaraRadera