fredag 8 april 2011

Hemmets lugna vrå

Vi fick inte tvåan vi var erbjudna. Var väl för långt ner i kön. Bye bye större lägenhet, bye bye inglasad balkong :(
Drömmer om en söt tvåa med kök, helst med uteplats. Men det är så många intresseanmälningar på dom så där ligger vi i lä med poängen än så länge...
Har så mycket IKEA- grejer nu så när vi får större ska jag köpa nåt fint på secondhand/loppis. Nåt gammalt och vackert som använts och brukats av någon före oss. Är så sugen på lite gammalt, och lite kitsch. Gillar ju visserligen shabby chic- trenden, men om jag hade haft råd och plats tror jag mitt hem hade haft lite blandat sånt och en del färgglatt och en gnutta kitschigt också. Sen vill jag ha ljusa, fräscha väggar, i stället för dessa gröna, fettfläckiga.

Men men får väl stå ut tills vi hittar och får en lite större bostad. Finns inte så mycket utrymme på 35 kvadrat som det är nu. Helst hade jag velat bo i hus på landet med pinnstolar, kökssoffa, vedspis och gungstol i köket. Men det får jag drömma om i flera år till.
Om ni också gillar sånt ska ni kolla in hos Underbara Clara. Lantligt, färg och mys. Älskar hennes stil på hemmet och sig själv.
Kikar lite på tradera. Denna hade ju vart fin att "shabby-chica"(Länk till auktionen):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar