tisdag 26 april 2011

Påsken hos oss

Vi har haft en underbar påsk med strålande sol och värme. Har tom fått lite färg på min bleka lekamen.
På lördagen for vi in till stan med vovvarna, gick runt bland allt folk, och satte oss och fikade utanför museet. Hundarna fick mycket uppmärksamhet. Det är som om folk aldrig har sett pudlar förut. Jag tycker de är rätt vanliga ändå. Men mina är väl extra söta ;)

Påskdagen blev likaledes slapp och skön. Vi packade en kylbag med mat och dryck, tog med en filt och drog till sandgrundsudden och hade en lite picknick, jag, Mattias och vovvarna. Var lite väl varmt för Trillian, så fick gå till skuggan och svalka henne då och då, men tror hela familjen trivdes med solen.
Passade på att träna lite lydnad med henne också när man ändå var där med mycket folk och störningar. Hon är duktig!

Och så i går, den sista, härliga påskhelgsdagen. For ut till Ella i Forshaga på dagen, vi solade och drack kaffe och pratade hund och hade trevligt som vanligt. Senare på eftermiddagen blev det tur till Bernhard och en grillplats i skogen med Bernhard, Sandra, Magnus, Malin och deras sötnosar till pojkar. Grillade korv, drack öl, pratade och hade det allmänt trevligt. Blev inte så sent för studenterna skulle ju upp till föreläsning i dag på morgonen. Det enda dåliga med kvällen är att jag fick se en äcklig tusenfoting, och att jag fick mitt livs första fästing. Jag säger inte hur jag reagerade när jag såg den men kan ju säga att varelser med mer än fyra ben, och speciellt de som bits, inte hör till mina favoriter. I dag ska jag köpa fästingmedel till hundarna... Men jag kan ändå inte säga annat än att denna påsk har vart den bästa på länge.

Hundarna tyckte picknick var en himla bra sysselsättning :)

1 kommentar:

  1. nice frisyr, mattias! =)

    har du testat fästinghalsband? finns på apoteket. Fick bara se till att ta bort när hon skulle bada och man fick inte klappa direkt på halsbandet. Fungerade svinbra. /Elin

    SvaraRadera