tisdag 17 maj 2011

Vilda tamkatter

WOW säger jag bara. Fy vad jag hatar att vara allergisk. Annars hade jag skaffat en oriental, siames eller kanske en sån här Bengal. Så vackra så man bara dör. Har tråkigt och klickade på nästa blogg uppe på blogger och hamnade på denna sida med ljuvliga bengalkatter.


Har aldrig träffat en bengalkatt, men däremot är jag väldigt förtjust i orientaler. Min kompis har en jättefin och de verkar vara så sociala och mysiga. Bengalerna ska väl vara mer "vilda" ? Jag vet ingenting om kattraser egentligen. Men de är otroligt vackra. 

1 kommentar:

  1. de ska visst vara helhäftiga. Dessutom måste man aktivera dem. Ta ut dem på promenad och hitta på aktiviteter. Känns lite som en katthund ;) Jag vill ha en!!!

    Vi funderar på en Ragdoll, men det blir när Ivan blivit större och kan hantera ett djur och allt vad det innebär...En bengal är lite mycket för en barnfamilj ;) ialf vår lilla familj =) Men en bengalhona hade inte suttit fel =D

    SvaraRadera