fredag 20 maj 2011

Störig morgon

Jag vaknade glad och gosade med hunden och husse innan han for i väg. Han ska börja fysiktenta om fem minuter. Håll tummarna!

Sen slängde jag in en hög med tvätt i maskinen och satte mig vid datorn. Och kände det dåliga humöret komma krypande. Brukar inte hålla på å irritera mig på småsaker men nu gör jag det. I bland känns det som att det har hänt nåt med mänskligheten. Folk är dumma. Och jag är så jävla dum som läser på forum och klickar mig in på idiotiska trådar och hemsidor. Varför gör jag det? Kan inte låta bli.

FYI:

*Det är bara irriterande när ni varnar om virus på facebook, och skriver att folk är fega om de inte vågar kopiera det och det hela tiden. Jag är inte feg, jag vill bara inte ha idiotstatusar.

*Renrashundar är inte sjukare än blandraser. Tänk ett steg längre och fundera på hur många raser det finns. Vissa har problem, andra inte. Och tänk också efter på hur många blandrasuppfödare som röntgar, ögonlyser, gentestar, hälsoundersöker på andra sätt och mentalbeskriver.

*Barn dör inte dödens död för att de får ett glas oboy till frukost i bland.

*Sluta skriv superprivata grejer om er själv, era kärlekar och era ex i samma veva som ni skriver om era barn! Det är bara obehagligt för alla inblandade.

*Jorden går inte under i morgon.

*Man stavar inte "usch" "urs"

*Det heter "dra alla över en kam" och inte "dra alla över en kant"



Ja nu har jag fått ur mig lite irritation. Stör mig säkert på fler saker under dagen men just nu är det detta på forum och bloggar. Och jag vet ju alltid bäst så då är det extra irriterande att folk är såna idioter*.



*OBS! Ironi* Är väl bäst att lägga till det för annars tror idioter att man menar allvar.

3 kommentarer:

  1. Blandras/renras är nog den värsta diskussion jag vet. Det allra värsta är när man faktiskt träffar på människor som tycker att dom har en söt liten hund som vi parar med en annan söt liten hund, skitsamma vilken ras. "Vi provade en av den rasen men det funkade inte, så hittade vi en annan ras och då gick det". Jag vill seriöst bara vrida huvudet av sådana människor, men istället får man försöka vara tyst för det är ingen mening att ens försöka prata dom till rätta.

    SvaraRadera
  2. Du är klok som en bok, kära Elisabeth! Och fin i håret! (såg bilden m slingorna i nyare inlägget)

    Gärna mer FYI-/klokhetslistor!

    Kram på dig!!

    SvaraRadera