söndag 8 maj 2011

Tävlat i dag

I morse drog vi till Hällefors på lydnadstävling. Gick ju inte som jag tänkt mig riktigt, slutade på 135,5 poäng med nollat ställande och apport. 10or på platsen, inkallning och hoppet, sen halvdåligt på resten.
För att inte Trillian skulle vara för speedad i dag har jag tränat en del, och spårat och tränat i går, men nu var hon nästan för avslappnad, haha. Vi har svårt att hitta den där balansen, samt att hon inte riktigt kan läggandet och ställandet så nära varann har jag fått inse. Har en del hjälper att jobba bort som jag har lagt till omedvetet helt i onödan... Men men vi fokuserar på tiorna och tränar vidare på resten. Känns bara lite meningslöst att vi knappt tränat seriöst på jättelänge, typ hela vintern innan vi flyttade ner. Men vi får ta igen det nu i år och jag känner riktigt att jag vill satsa på träning och tävling med Trillian för hon är ju en superhund!

Var hur som helst en trevlig dag på en trevlig klubb. Dessutom hörde jag en bekant röst och träffade en hundpersonlighet från hemtrakterna som jag träffat lite i Kiruna förut. Kul!

Sen har både vi och hundarna vart så trötta så trötta så har sovit några timmar på soffan, ätit och vart ut och nu vilar vi igen.

I går var vi som sagt och spårade med Anna, Albin och Pixie. Åkte ut i skogen bredvid en skjutbana så vi fick skotträning också och det var inget problem alls. Trillian lyssnade först men sen brydde hon sig inte alls. Vi hade ju så mycket kul att göra, så det är ju bra med lite positiva aktiviteter med skott i bakgrunden. Har knappt tränat på det och hon bryr ju sig inte heller, vilket är jätteskönt.
Själva spåret blev 250 m med två vinklar, kalhygge och skog. De två första sträckorna var klockrena, på sista kom hon på sidan av och hade lite svårt att hitta tillbaka, men hon gjorde det och spårade rätt i kärnan sista biten fram till slutet. Mellan småttingarnas och Trillians spår körde vi lite uppletande och pyttelite lydnad också så det blev riktigt mycket hjärngympa.

Nu ska jag lägga mig framför TVn igen. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar