måndag 28 mars 2011

Spinn, småkryp, usch


I går såg jag att det rörde sig i blomman i köket. Såna där yttepyttesmå kyp som väver nån form av nät runt blommorna. Usch. Jag vet ju att de inte är farliga, men allt som är pyttelitet och krypande ogillar jag.
De måste ha kommit med blomjorden. Efter en närmare inspektion så såg jag att de fanns i varenda blomma här hemma. Använde ju utejord till inneblommorna för enkelthetens skull när vi fixade balkongblommorna, men tydligen så ska man ju inte det, för den är obehandlad och så finns det sånt där i den enligt min mor. Men men, i alla fall så duschade jag bort de flesta små äcklena med duschen och sen fick dom en dos av dödligt gift. Muohahahaha!!!!
 Ska upprepa behandlingen en gång och hoppas att de aldrig kommer tillbaka. De kan äta upp nån annans blommor!

Blä, sådär ser dom tydligen ut i förstoring. Tur de är så små att de bara ser ut som små prickar, annars hade jag vart livrädd. (tagen från http://www.skadedjursfri.se/)




1 kommentar:

  1. Usch vilka odjur ;o)
    Ett tips; ist för att använda "gift" spraya blommorna med såpa. Förutom att odjuren dör blir blommorna blanka och fina med :o)

    SvaraRadera