torsdag 31 mars 2011

Morgonstund (läs:kaffe) är guld i mund

Sitter här och dricker mitt kaffe med en mörkchokladbit. Min vardagslyx för att använda det sjukt uttjatade ordet. I dag har jag en mindre fräsch morgon som ni kan se här nedan. Mattias höll på att försova sig så jag fick slänga mig i bilen och skjutsa han uppför backen till skolan, och sen tappade jag bara motivationen till att vara pigg.
Ska i alla fall bada Tintin i dag, har skjutit upp det alldeles för länge. Fattar inte varför jag skjuter upp saker hela tiden. Hade ju vart så skönt i dag om jag gjort det i går... Slö-Elisabeth... voi voi...
I helg blir det jobb för hela slanten. Är bara ledig i morgon sen jobbar jag 13-21 på lördag och börjar 13 på söndag och jobbar dag och natt och slutar på måndag kl 10. Bra med lite pengar åtminstone. Speciellt när a- kassan bara tjorvar, de ska ha kompletteringar hit och kompletteringar dit.
Jaja, vi klarar oss i alla fall. Huvudsaken man har mat på bordet och kan betala hyran.


1 kommentar: