söndag 27 mars 2011

PMS?

Hundarna är rätt jobbiga för tillfället. Tintin började löpa i går och Trillian börjar nog när som helst. Griniga är dom, Trillian lyssnar inte och drar mer än vanligt i kopplet. Att det ska vara så svårt att lära henne att gå fint i koppel när vi är ute allihop... När man går ensam med henne drar hon inte ett dugg.

För att vara positiv så är de i alla fall glada och samarbetsvilliga när vi tränar. Tränade lite tricks och smådelar i kväll. Snart kan bägge två gå slalom mellan mina ben. Är så kul att se när poletten trillar ned, nu kan de utan hjälp fara mellan benen när jag sätter fram benet, ett steg i taget. Tintin tränar på att sitta vackert också :) Kul med lite tricks i bland, blir mer och mer sånt när jag spontantränar med dem. Sen for vi ut med varsin hund jag och husse på kvällspissen och nu slöar vi bara framför tvn.

Få se om det blir nån tävling i april. Tror ju inte vi hinner med det innan löpet. Bara att vänta och se.
Tintin behöver verkligen ett bad och en klippning. Är alldeles för slö med det känner jag. I morgon jobbar jag så vet inte om jag hinner men det ska då ske inom de närmsta dagarna för hon börjar vara skitig och ser ut som en rugguggla. Visserligen är hon skitsöt men ändå :P Trillian är nog lika smutsig hon, men man luras av att det inte syns ;)

Bilder på pms- vovvarna från i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar