tisdag 6 december 2011

Renrakat?


Läser på ett forum om en kvinna som slutat raka sig mellan benen efter hon fått barn. Hon tycker inte att det är viktigt längre helt enkelt, och så vill hon inte att hennes barn ska få bilden att det är normalt att vara slät som en barnrumpa överallt fast man är vuxen. Jag tycker det låter förnuftigt. Många håller med henne, men såklart kommer ju kommentarer som denna:


Tyvärr verkar det som en hel del tjejer börjar skita i hur dom ser ut! Att försöka attrahera sin man kommer i andra hand. För ditt förhållandes skull så vill jag tipsa om att börja se till ditt utseende.






Om min man skulle dumpa mig pga om jag har en buske eller ej, ja då kanske det ligger något annat bakom. Dessutom undrar jag hur mycket press en kille har på sig att "försöka attrahera" sin partner? Ja visst är det bra att vara ren och fräsch och visa att man tycker om varandra, men vad sjutton har behåring med saken att göra, egentligen? Såg en svartvit film för nån vecka sedan, den handlade tom om en kvinna som blev gravid utan att vara gift, och bodde på ett mödrahem och fick en massa skit. Men till slut kom karln dit och ville gifta sig med henne och ta ansvar för sina barn. Jaja det har inte med saken att göra, men det var en positiv överraskning att en film från 50- talet uppvisade så pass "moderna" värderingar.

Hur som helst så var det några scener där kvinnorna låg och solade i bikini, och gissa vad? De hade inte rakat sig under armarna! Säkerligen inte mellan benen heller. Och då ändå på en tid där det var ett ideal att vara "kvinnlig" med vackra kurvor och fina kläder och frisyrer. Men ingen klagade på hår på kroppen! Var blev det fel?

Alla får givetvis göra som de vill, men att tycka att det är "äckligt" och "vidrigt" med naturlig behåring, ja då är det något som har gått snett.

Naturligt? (Bildkälla)

Onaturligt?Bildkälla


10 kommentarer:

  1. Håller med. man ska kunna vara hårig om man vill. det har ju inget med hygien att göra.
    Har själv slutat raka muffen, raka hela tycker jag är lite nasty. men däremot så får karln raka den då å då ;-) men vill han ha barnmuff så får han leta vidare...huvvvvva.
    Hatar stuffiga gubbar som ska tycka till om brudar som är starka nog att gå emot strömmen. tror varken du el jag piffar oss för våra karlar. jag vill gärna hoppas att de gillar oss även om benen är orakade

    SvaraRadera
  2. Funderar på vilket slags förhållande farbrorn som skrev kommentaren har. går hans kvinna runt på äggskal och sminkar sig hela tiden. rädd för att en lock ska ligga fel. då kanske den underbare felfria mannen lämnar henne......eller om karln i själva verket sitter hemma ensam och tittar på runkteve och hm reklam och tror att alla kvinnor är såna eller att en sån kvinna skulle sänka sig till hans nivå och vara tillsammans med honom.....

    SvaraRadera
  3. Man ska självklart få se ut som man vill! Tycker dessutom att han som skrev den där kommentaren ska ta och läsa på om alla sjukdomar tjejer kan få pga renrakat.

    För övrigt så tycker jag inte om hår. Varken på tjejer eller killar. Killen på bilden du har i inlägget tycker jag är äcklig, precis som jag tycker att tjejen tyvärr också är äcklig, men det har med min fobi för hår att göra.

    SvaraRadera
  4. Tycker det klockrenaste var att han kallade sig själv "Farbror6". För mig flög allt vad trovärdighet rätt in i väggen där och då ^^ Är väl för bubblan upp till var och en och inget alla andra ska glo på!

    SvaraRadera
  5. Ja hår har man väl av naturliga orsaker :-)
    Blev lite förvånad när Rikard beställde en halsduk. han brukar ju aldrig använda. Beställt stora boken om virkning så nu ska här virkas

    SvaraRadera
  6. Skriver in här vad jag skrev åt Elin, så svarar jag allihop :)
    Nä men precis. Om jag måste sminka mig, fixa håret och ha snygga kläder varje dag för att behålla min man, ja då är det ju något som är fel i förhållandet på andra plan.

    Och rakning, det är självklart att det inte är fel att raka sig, men det är ju inte heller äckligt att inte göra det. Den åsikten blir jag faktiskt ledsen över, och det är tydligen rätt många som tycker så.

    Det är konstigt att sådant som är naturligt för människan ofta anses äckligt när det gäller kvinnor, vi ska inte ha något hår förutom på huvudet, vi ska inte ens mata våra barn offentligt för då kan ju våra bröst synas, och vi ska absolut inte rapa eller fisa eller vara högljudda och ta plats.

    Emma, ja hårfobi kan man ju ha, men tycker ändå att man inte har rätt att säga att någon är äcklig, då kanske man ska försöka jobba med sin fobi själv i stället? Obs, inte att jag tycker är emot vad du säger, bara en tanke.

    SvaraRadera
  7. Usch, det börjar klia på hela kroppen av sånna kommentarer som den där "farbrorn" pungar ur sig! Enligt mig är alla som hänger upp sitt förhållande på utseende idioter. Älskar man någon tillräckligt mycket blir den personen vackrast på jorden. Så är det bara!

    SvaraRadera
  8. Som jag sade så tycker jag att alla ska få se ut som de vill, men om någon med massa hår under armana skulle vilja läggs armen om mig så att deras armhålehår skulle hamna på mig så skulle jag avstå från att få armen om mig. Vill inte ha deras svettiga hår på mig. Är inget jag behöver arbeta med att få bort. Skulle heller inte vilja ha någon könshår på mig. Därmed inte sagt att jag tycker att folk ska raka sig. Jag går ibland veckor utan att raka mig.

    SvaraRadera
  9. Nä det är klart, ingen vill väl ha svettiga armhålor på sig :P Uppfattade det mer som riktig fobi bara du ser hår. Jag vill inte heller ha någon annans könshår på mig, riktigt så öppen är jag inte :P Förutom om man inte räknar karln förstås för det kanske händer från och till, haha!

    SvaraRadera
  10. Folk som stoppar sitt huvud mellan andras ben kanske föredrar att inte få så mycket hår i munnen.. Fast älskar man någon så kanske inte lite hår gör så mycket. Jag har säkert massor med katthår i min mat som jag får i mig varje dag...

    Starkt avslutat Elisabeth :)

    SvaraRadera