fredag 30 december 2011

Liten julupdate

Julen har vart superbra och mysig här i Morgongåva. Mycket mys och lek med syskonbarnen, bröderna Bus. God mat och umgänge med älskade syster och M, och Mattias förstås. Fick några julklappar som vi är mycket nöjda med;

  • IKEA- presentkort av mamma. Mycket välbehövligt. 
  • Choklad och kakor
  • Ubongo, ett annorlunda sällskapsspel, verkar kul men vi har inte hunnit prova den för alla är så trötta på kvällarna när barnen lagt sig :P 
  • Pengar, har använt hälften till kläder, skor och en kaffebryggare, resten åker in på sparkontot. 
  • Biobiljett
  • Smartbox med vin/chokladprovning, en extragrej som vi får se om vi hinner utnyttja, syrran och dom har inte hunnit haha. 
Tror det var allt, sen hade vi bröllopsdag på annandagen, och så fyllde jag år 27e. Fast vi firade inte så hemskt mycket direkt. Vi har ju bestämt sen innan att det av oss bägge efterlängtade Skyrim fick bli kombinerad julklapp och bröllopsdagspresent till oss, så det hittade vi billigt på Mediamarkt. Har hunnit prova det lite, och ojoj vad jag älskar det hittills! Får spela mer när vi kommer hem, så att man slipper göra om för mycket när man byter PS3. 

I födelsedagspresent fick jag 
  • Lejonkungen av syskonbarnen
  • Superfina örhängen och halsband från Wennbergs i Kiruna, bra tänkt av mamma :) 
  • Ett muffins/cupcakejärn av Mattias, ska bli kul att prova den! 
  • Eldvittnet av Lars Kepler. Spännande deckare av Gullvi. 
Tror inte jag missat något. I går var vi in till Uppsala och hittade lite snygga vardagskläder på Cubus, min favoritaffär. Precis såna där vardagliga kläder jag brukar använda, och dessutom billigt. Sen hittade jag ett par rejäla skor på rea också. Har gått med halvtrasiga gympaskor hittills i vinter, passar varken i snö eller slask. Mattias fick sig också några snygga tröjor. Till sist shoppade vi en billig kaffebryggare, så vi kan koka lite mer kaffe på samma gång än i presson som vi använt hittills när vi fått besök. 

Nu ska jag fräscha upp mig och umgås med de underbara barnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar