lördag 17 december 2011

Glad och ledsen

Skypade just med syskonbarnen uppe i Kiruna. Var jättekul att se dem och storasyster, men tråkigt att det är det enda man får göra nu i jul. Är inne i en riktig depperiod och saknar familj och vänner supermycket.

Inte för att julen är speciell för mig på det sättet, men hade varit så kul att vara samlade allihopa och mysa och krama Emil och Rebecka. Tur att vi har andra syrran och underbara syskonbarn på närmre håll, ska bli jättekul att åka dit på torsdag och kramas och leka supermycket :) Hade ju vart skitjobbigt om vi inte hade nån i familjen nära.

Mamma saknar jag nästan mest av allt. Jag och mamma är så nära varann, pratar i telefon varje dag i princip, och det känns så konstigt att inte kunna åka förbi där och ta en kaffe, eller gå ut med hundarna tillsammans. Tur att tiden går fort till februari, då ska hon komma ner. Var längesen jag längtade så mycket efter nåt. Hoppas bara tanten håller sig frisk och kry så hon orkar med besök här och i gåvan. Hon ska ju baka bröd och laga palt och kalops (har jag bestämt ;) ), gå på sightseeing och se vart vi bor och hur det är här. Ska bli så kul :D Önskar att pappa också kunde komma och hälsa på men det blir nog lite svårare att få hit honom...

Svärisarna kommer nog också i januari eller om inte alltför länge, längtar så efter besök hemifrån!

Två av världens finaste barn! 

 





Underbara! 

1 kommentar: