tisdag 12 juli 2011

Ledig, tjoho!!!

Har jobbat natten och nu är jag ledig ända fram till i morgon kväll, yay! Dumt, för nu känns det som att jag måste göra nåt vettigt bara för att jag är så lite ledig nu. Men nu ska vi i alla fall slöa ett tag till, sen får vi se. Mattias har blivit förkyld och är trött så det blir nog inte många knop för honom.

I går var vi till mamma som sagt och firade henne lite smått. Hon hade gjort en superfin tårta, som säkert var jättegod också, men den smakade jag ju inget av. Gjorde lchf-blåbärspaj till mig i stället. Inte det godaste man ätit men funkade bra med vispgrädde, som fikasubstitut i alla fall. Receptet finns här för den som vill. Lite jordgubbar slank ner också men det var nästa för sött för mig, fortsatte vara sötsugen resten av dagen. Sjukt hur man fungerar, som en knarkare.

I morgon ska vi ha en liten dejt. Ska på 3D-bio med Ante och Fija, Harry Potter och dödsrelikerna del 2. Älska! Hur kan man inte tycka om Harry Potter undrar jag? Kul att träffa dem lite grann också. Har inte hunnit umgås så mycket med vänner som man hade velat iom allt jobb. Innan bion tänkte i gå och äta middag på Bishops arms. Det har ju rätt nyligt öppnat i Kiruna och jag har aldrig vat där så tänkte det kunde vara kul att testa. Tänker dock byta ut potatisen mot sallad eller vad dom nu har där. Men en god köttbit är ju perfekt :)

Ha en bra dag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar