fredag 22 juli 2011

Badpudlar!

I dag har jag haft en tio-poängsdag. Började dagen med att fika på safari med "gamla" vännen Ann. Sen gick jag upp på Café Oscar och fikade med mamma, Carina och Tobias. Lugn, jag åt kycklingsallad och drack kaffe, inget sockerfika för min del ;)

Sen kom vi på att vi skulle promma i hop allesammans, så vi hämtade hundarna och for upp till mamma och gick med de tre pudlarna och den kinesiska powder puffen runt sandstensberget. Tobias och Trillian lekte mest hela rundan, bägge var helt slut när vi kom hem. Och efter promenaden fick jag snilleblixten att ett bad skulle vara kul, och sagt och gjort, jag, Carina, Tobias och Trillian och Tintin for till Syväjärvi och doppade oss. Tintin blev jätteglad och hoppade i vattnet direkt, blev nästan nervös när hon bara började simma rakt ut i sjön men hon vänder ju när man ropar på henne. Den är så djup så man får ha koll så att de inte far för långt och orkar simma tillbaka.
Trillian har nästan aldrig badat ute, pga att hon haft så mycket päls tidigare, och hon var lite skeptisk först men när man kastade nån pinne åt henne så hoppade hon i, och när jag simmade i väg så ville hon inte vara kvar på stranden. Hon fick in tekniken direkt, men dock så fattar hon inte att ha käften stängd. Hon svalde en hel del vatten som hon kräktes upp sedan när hon kom upp på stranden igen. Och hennes pinnhämtarstil är ju inte heller riktigt effektiv, hon simmar jättefint nästan fram till pinnen då hon "hoppar" sista biten, vilket gör att hela hunden dyker under vattnet. Det gillar hon inte men hon fattade inte att man bara kunde göra som Tintin och simma ut och ta pinnen i munnen lugnt, haha! Ska fara fler ggr om vädret är fortsatt fint, hon får nog in tekniken hon också, och hon verkar ha lite skräckblandad förtjusning över det här med att simma, så hon lär nog sig efter några ggr.

Önskar jag hade haft kameran med men det hade jag ju så klart inte :(

Nu är jag lite rastlös, jag och vovvarna har ätit och husse kommer först vid 20:00 hem. Hade velat hitta på nåt, men har ingen att hitta på nåt med, än så länge i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar