torsdag 21 juli 2011

Fy och usch

Vad det kliar på mig! Fick komma till läkare i förrgår som bara tittade på mina utslag och skrev ut starkare kortisonsalva och tavegyl som jag ska köra med i ett par veckor. Han sa att det lär gå över med salvan, men om inte får jag ringa honom igen. De börjar inte med nå mer avancerat vad gäller utslag på sommaren för det är tydligen mycket mycket vanligt att folk får oförklarliga utslag sommartid.
Kanske är nån cocktaileffekt av pollenallergi, marsvinsallergi (på jobbet), kostomställning och stress? Vad vet jag. Hoppas i alla fall det funkar med den här salvan.

Men kliar som fan gör det då än, det hjälper med tavegylen i några timmar sen börjar det igen. Får tejpa fast grytvantar på händerna snart.

Ja, mindre intressant inlägg det här kanske, haha! Men nu vet ni om mina utslag ni som är intresserade ;)

1 kommentar:

  1. nä hujja stackars dig!
    hoppas det går över snart =/
    har inte haft internet på några dagar (modemet kraschade) men nu nytt så har uppdaterat mig på alla bloggar. Tar ett tag att läsa igenom allt ;) har gått och blivit förkyld och febrig, tur då kanske jag hinner bli frisk till helgen när du är ledig =D

    SvaraRadera