onsdag 3 augusti 2011

Forts. utslag och jäkelskap

Annika frågade i mitt inlägg om mina utslag hur det går;

Hej! 
Hur har det gått med dina utslag? Jag har själv börjat äta LCHF och är inne på 5e veckan. Har utslag från helvetet på hals, bringa, rygg och armar. Äter tavegyl men det hjälper inte... Har googlat en del ikväll och utslag i samband med LCHF verkar inte helt ovanligt. Frågan är bara om det går över av sig självt, eller om jag ska äta vitaminer/kolhydrater? Hur har du gjort?
Mvh Annika


Ja du, dom är kvar i alla fall. Men jag har fortsatt med LCHF för jag mår så bra i övrigt och går ner i vikt. Gick ju till läkaren och fick kortisonsalva och tavegyl utskrivet, men det hjälpte inte så var dit i dag igen och fick kortisontabletter som jag ska ta i en vecka. Håller tummarna för att det ska hjälpa för jag håller på å bli tokig. Men bara i dag när jag 
tagit första tabletterna så kliar det mindre, så det verkar ju lovande :) 
Frågan är vad det beror på i mitt fall... Känns konstigt att det ska vara bara LCHF, för jag har inte lagt till något egentligen utan bara minskar ner på saker. Men det kanske är en kombination av sjukt mycket jobbande och stress, allergier mot olika saker och kostomställning? 


Nä det verkar ju som att fler fått utslag i samband med lchf, men sök till läkaren och se om det hjälper, annars får man väl börja fundera om det är värt det i fall det blir bättre om man ger upp LCHF:en. Fast det vill man ju inte om man mår så bra som jag gör... :S 

1 kommentar:

  1. Hej igen!
    Usch och fy, låter inget roligt och jag vet ungefär hur du har det. Jag var på läkarbesök idag igen och han var helt säker på att det inte hade med kosten att göra. "Det ser inte ut som allergi-utslag." Bra det för jag har inga allergier och har aldrig haft heller!
    ....men ge mig något som hjälper då tyckte jag och jag fick en ny antihistamin utskriven, ska hämta den i em. Tavegyl hjälpte som sagt inte...
    Köpte vitaminer för säkerhetsskull också, om det nu skulle vara en vitaminbrist (som vissa forum säger i samband med LCHF och utslag). Läkaren trodde inte det var det heller... men men.
    Vi håller tummarna att utslagen ger med sig!
    Lycka till med LCHF-stilen!
    Mvh Annika

    SvaraRadera