måndag 6 februari 2012

Moderslängtan, kinesiska och bitterhet

Rubriken sammanfattar mitt jag för tillfället. Mår iofs bättre än förra veckan i alla fall. Mådde jättekonstigt typ hela veckan. Började med migrän och illamående, sen kände jag mig sjuk utan att ha några andra symptom, plus ryggont och skit. Nu mår jag bättre men har fått utslag. Alltid nåt jäkla skit. Ska nog ringa läkare ändå och kolla om man kan gå i genom hela mig, tror jag har obalans nånstans. Eller så har jag slöat så länge innan jag började plugga att min kropp och själ fått en chock, fast jag inte stressar särskilt mycket egentligen. Ja jag vet inte.

Just i dag är jag lite missunnsam och bitter. Tycker mycket är väldigt orättvist. Jag vet att det inte hjälper att gnälla, men i bland måste man ha rätt till sina bittra känslor. Jag rycker upp mig snart, för jag är glad på samma gång. Konstig känsla, att vara glad men samtidigt bitter. Varför kan inte jag få som jag vill?

Snart kommer mamma i alla fall, då får vi mysa med mamma och äta god mat. Längtar så det gör ont till fredag.
Till dess har jag iaf en hel del att göra för att tänka på annat, bl.a. öva på kinesiska, som jag ska på snart. Ska vila i soffan med en hund på varsida innan jag beger mig.

Peace out!

Motstridiga känslor? Eller är jag bajsnödig? Ingen vet. 

2 kommentarer: