måndag 23 januari 2012

Ni Hao!

Kvällsbloggar lite innan jag somnar in, helt slut efter dagens nya intryck. Började med tidigare nämnda nationalekonomi. Känns ju betryggande när man får veta att det kommer att finnas extra stödtimmar, möjlighet till enskild handledning med lärare samt en studiegrupp med en tidigare student att tillgå om man har behov av det. Hur svår är den här kursen egentligen?! Det var iaf första tanken jag fick. Fast jag förstod faktiskt allt vår lärare gick igenom i dag, det är ju en bra början.

Efter introt for jag och Helena och gick runt elljusspåret med Trillian och Tintin fick lite egentid med husse. Trillian behövde springa av sig idag efter några halvtråkiga dagar. Så skönt väder och trevligt promenadsällskap:)

Å så var det kinesiskan då. Ja... Sjukt språk det där. Men vill verkligen lära mig och det kändes jätteintressant, anmälde mig dessutom till en lyssna och tala-kurs som komplement.

Jag är faktiskt inte orolig för att jag inte ska orka med alla planer, orkar jag inte med extrakurser så hoppar jag av dem. Prio ett är ju förstås ekonomin, och så hundträningen. Känns som att jag behöver utmana mig själv den här terminen, strukturera och framför allt inte slöa. Har slöat för länge nu:/

Dagen avslutades med födelsedagsfika/middag hos en vän. Kul att se alla igen efter helger och ledighet.

Nu lägger jag mig med en känsla av glädje och förväntan, i morgon ska jag umgås med vänner, en tripp till IKEA, plugg, hundträning och bio. Hoppsan! ;)




2 kommentarer:

  1. Bror har läst myyycket nek och även Linda. har för mig att d var mkt jobb men att det var intressant.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen ekonomi... På riktigt!

    SvaraRadera