tisdag 7 juni 2011

Sprider budskap - Bojkotta Slitz





Först gjorde Amanda Schulman (Lägg ner den där jävla skittidningen Slitz nu!) det, och sen Lady Dahmer (Bloggupprop! Bojkotta Slitz! och Jo, man har nog ett ganska lågt iq (och unken kvinnosyn) om man läser den här typen av tidningar), skrev om tidningen Slitz alltså. Det startades ett upprop på Facebook och jag har en känsla av att detta är nästa stora internetsnackis efter Gilettekampanjen där Natashja så passande rörde om i grytan.

Man blir så less. Hur många generationer ska det egentligen ta tills jämställdhet är en självklarhet? Tills gamla unkna skitföreställningar om manligt och kvinnligt är borta? Tills alla barn har samma möjligheter och inte begränsas av våra kulturella föreställningar om hur man ska vara? Tills såna här skittidningar slutar köpas? Vettiga män borde också hata folk som spär på synen på män som otrogna, sexgalna och ljugande svin som bara vill ha supersnygga tjejer med stora bröst och kåtblick.

Gå med i fb-gruppen och sprid budskapet vidare!

2 kommentarer:

  1. Något jag stör mig på är alla ungdomstidningar, typ Frida osv. för tjejer och biltidningar till killar. BLÄ!

    Jag prenumererade på Frida när jag var yngre, tills de en dag hade en bild på Jessica Simpsons och Nich Lacheys hus. Bredvid bilden skrev de:
    "Här är huset där Jessica varken städar eller lagar mat".
    WTF?!?!?!?! Jag blev så jäääävla förbannad att jag tvingade mamma ringa och säga upp min prenumeration samma dag.
    Om man tittar på den där Newlyweds-showen med lite hjärna så undrar man ju varför NICK inte kan LYFTA PÅ ARSLET OCH HJÄLPA! Jessica har varit kändis sedan hon var 14 och har alltid haft maids och folk som hjälpt henne, så hon har aldrig lärt sig hur en diskmaskin fungerar, eller hur man lagar mat, eller hur man städar. Nick, däremot, vet och såg sin gyllene chans att få slippa när han gifte sig. Jessica försöker lista ut hur maskinerna fungerar och han bara suckar åt henne och ropar instruktioner från framför TVn i vardagsrummet. Är det så svårt att visa henne?
    FUCK YOU JÄVLA MANSGRIS! GAAAAAAAHHH!

    Sådär, nu har jag fått ventilera :P

    SvaraRadera
  2. jag säger bara BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

    SvaraRadera