tisdag 10 april 2012

Gnällinlägg!

Alltså det känns som att jag är på paus just nu. Det enda jag gör nästan är kliar mig och deppar. Om ni inte vill läsa gnäll/ohälso-inlägg sluta nu! 


Har eksem som är helt jäkla sjuk. Jag kan inte ha svarta kläder på mig för det rasar mjäll från huvudet, det kliar som f-n överallt och nu förra veckan fick jag utslag också som kliar minst lika mycket. Har ju vart till läkaren för eksemen men det gick ju inte att göra något åt den enligt honom, men klådan måste jag få hjälp med. Blir ju tokig. I morse låg jag och grinade i min ensamhet för att det kliar så mycket. Fattar inte vart det kommer i från, har aldrig haft hudproblem innan förra sommaren då jag fick utslag för första gången och sen eksemen. Har lyssnat på en massa tips och kör nu endast naturliga grejer, balsammetoden och ekologiska produkter och olja till huden. Inget hjälper! Inte heller antihistaminer eller klådstillande tabletter. Inte att duscha mer sällan och inte att byta tvättmedel. Blä säger jag bara!

Sen är jag socialt handikappad nu, har ingen lust alls att sitta på föreläsningar och klia och mjälla ner hela salen. Inget känns roligt alls och jag är sjukt efter i studierna. Inte bara pga detta så klart, men alla problem tillsammans känns lite väl jobbiga. Synd att det är just nu, när jag väl är taggad och glad över bl.a. vår nybildade studentförening och allt kul vi ska hitta på. Hoppas jag får bukt med detta innan kårvalsveckan, inte så motiverande att stå och träffa massa massa folk med det här...

Fick i alla fall tid till en annan läkare i morgon, han lät mycket snällare på telefon i alla fall. Gillar inte dryga läkare, ok om det inte finns nåt att göra, men man kan väl vara trevlig och låtsas försöka i alla fall?

Har haft en rolig påsk i alla fall, ska lägga upp lite bilder i ett icke-gnällinlägg. Först ska jag bara ligga under täcket i soffan med Tintin och kolla Unga Mödrar. Måste plugga också. Har i alla fall börjat med att lägga fram alla grejer på köksbordet. Steg ett. Steg två, att faktiskt sätta i gång får bli lite senare.

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i nästan allt. Håll ut!
    Kram!

    J m V

    SvaraRadera
  2. När du kommer hit får vi se till att ta en ordentlig gnällfika och ösa ur allt =) man behöver gnälla av sig lite. Och har man dessutom något att ventilera så är det väääldigt skönt.
    Skickar en massa kramar från oss ♥

    SvaraRadera