måndag 4 juli 2011

Taggad och förväntansfull

Jag går runt med sockerdricka i kroppen känns det som. En ständig känsla av längtan och förväntan inför hösten och framtiden. Också lite rädsla. Men jag hade ju inte varit jag om jag inte målat upp hemska scenarior om misslyckanden, sjukdom och ond bråd död. Ja jag är knäpp jag vet, borde fokusera mer på det positiva men det är svårt att vänja bort ett tankemönster man haft hur länge som helst.

Men positivt är i alla fall att mitt val av utbildning känns superrätt så här i förhand. Kollar kursbeskrivningar och litteraturlistor, och känner bara att det ska bli så kul och intressant att läsa statsvetenskap. Om jag nu kommer in förstås, är ju tio dagar kvar tills jag får veta. Men känner mig ganska säker. Och mina andra val är minst lika intressanta så om det inte blir pol.kand-programmet blir det miljövetenskap eller socionom. Det löser sig. Bara jag får sätta mig med böckerna och riktigt gräva ner mig i studier. Det är vad jag vill just nu.

Nånå, är ju egentligen på jobbet just nu. Men glor bara TV så jag passar på att blogga lite snabbt.

Godnatt och sov gott alla där ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar