lördag 9 juli 2011

Satsar på hälsa

Mådde så bra då när jag åt enligt LCHF, och gick ner 5 kg på kuppen. Det senaste halvåret har jag vräkt i mig skit, godis, kakor, mackor, läsk. Ja allt som är onyttigt i princip, och nästan varje dag. Så nu har jag tagit beslutet att fortsätta med LCHF efter halvårspausen. Har gått en vecka nu och jag har inte riktigt lärt mig att anpassa portionerna än, men suget efter kolisar är faktiskt rätt obefintligt. Har smakat nåt strips och nån tugga pizza när alla andra har haft hämtmat, men nä det var inte så gott. Behöver ju inte sånt. Bara jag får min hjärna att fatta det. Och hålla ut också. Jag är ingen världsmästare på konsekvens, som ni nog har märkt.

I dag på jobbet blev det fläskfilé med gräddig sås, och jag käkade sallad med olja och kryddor till. Var supergott och var inte ens sugen på potatisen som klienten åt. I går var det rester av pastasås med bacon och blomkålsris. God frukost. Älskar LCHF! Har tagit nån för mycket ruta mörk choklad, men absolut överkomligt. Speciellt nu i början, har en nedtrappningsperiod känns det som. Blir mindre och mindre när jag inser att jag inte har varken sug eller hunger.

Startvikten nu är 80 kg. Mitt långsiktiga mål är att gå ned 10 kg. Men jag blir glad bara jag kommer under 75. Det vägde jag när jag mådde somn bäst, typ 73-74. Har inte vägt mindre än det på jag vet inte hur länge. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, då skiter det sig bara. Hoppas främst på att jag ska må bra, få bättre mage och mindre blodsockerfall. För Gud (och Mattias) ska veta att jag lider av otroliga humörsvängningar när jag inte får mat i tid. Redan nu känns det bättre med dom. Har vart rätt trött och konstig nu första veckan men det är en stor omställning för kroppen. Hoppas nu det går framåt (och nedåt).

1 kommentar:

  1. Du svarade aldrig på mitt meddelande på Facebook om lchf :(

    SvaraRadera