fredag 1 juni 2012

Sunkdag

I dag blev en riktig sunkdag. Fick psykbryt på morgonen, har nog vart mer stressad än jag känt mig. Allt börjar få sin kulmen nu när terminen snart är slut. Har ju faktiskt gjort sjukt mycket denna termin, pluggat ekonomi har inte vart lätt, och så allt som tillkommer med engagemang i VSF och kåren, pudelklubben, hundträningen osv osv... Det konstiga är att jag gör bäst i från mig när jag har mycket att göra på en gång, hundträningen går t.ex. bättre än nånsin. Men nånstans tror jag ändå det har blivit lite mycket.

En annan grej som påverkat är ju så klart att jag har grym hemlängtan och saknad efter alla där uppe. Om de hade vart nära hade allt jobbigt känts mycket lättare, nu har jag ingen att andas hos. Jo Mattias så klart men han har ju haft lika mycket som jag om inte mer så vi lugnar ju inte varann direkt alla gånger.

Nu får jag i alla fall åka hem snart, mest troligt börjar vi rulla uppåt om en vecka. Just nu känns en vecka superlångt. Vill bara hemhem nu. Sen kommer jag ju längta hit i slutet av sommaren förstås men det får jag ju ta. Ska till och med bli kul att jobba nätterna i genom och ta hand om fina gamla tanter och farbröder.

Denna vecka ska jag göra det bästa av tiden och umgås med mina fina vänner och träna lite med hundkompisar. Och så har vi ju ett grupparbete som ska vara klart på måndag och redovisat på torsdag. Det har vart en pärs men det löser sig nog.

Ha det gott i helg alla fina!




3 kommentarer:

  1. Jobbigt när det blir för mycket av det goda men skönt att du snart får ta ledigt :) Ses på söndag! Emil längtar efter polarna ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du har fått en andningspaus hos nära och kära så att du får ny energi med dig till nästa termin! Kram

    SvaraRadera